Switch language: To the Swedish Page To our English Language version To the Italian Page A nuestro índice griego de la lengua To our French Language Index A nuestro índice alemán de la lengua To our Russian Language page




Datarekonstruktion tjänster i Sverige för EU och östra Europa

Pris för Datarekonstruktion | Data Recovery Pris | Data Recovery Kostnad


Vad kan datarekonstruktion kosta?

TIDEN DET TAR och således KOSTNADEN varierar mycket från fall till fall. Vi tillämpar EJ fasta kostnader eftersom varje uppdrag är unikt, dock debiterar vi mycket humana priser.

Kostnaden påverkas av ett antal faktorer:

  1. Skadans omfattning och karaktär
  2. Ev. behov av reservdelar eller 'donator'
  3. Lagringskapaciteten av själva disken.
  4. Oväntat problem med filsystemet m.m.







Vad ska jag göra nu?

VIKTIGT:
 
Om Ni vill anlita oss för data rekonstruktion eller forensics, vänligen:
  1. Ta del av 'Pris Exempel' (ovan) och anteckna den vanliga tidsåtgången.
  2. Privatpersoner måste läsa villkor för prisreduktion
  3. Fyll i vår Data Recovery anmälan.*
  4. Skicka hårddisken till oss med företagspaket enligt avisering på Data Recovery beställningblankett.*

* Länken till startsidan, prislistan, referenskunder samt data recovery begäran (beställningsformulär) hittar Ni längst ner på samtliga webbsidor.
 

Det är mycket önskvärt att Ni har fungerande e-post, eftersom all viktig kommunikation sköts elektroniskt.

Brukar vi lyckas?

I de allra flesta fall har vi lyckats assistera klienter med att återskapa data eller förlorade filer från skadade eller kraschade hårddiskar. Många av dessa fall har bedömts som hopplösa av klientens egna IT avdelning, men det finns alltid hopp. Ni bör vara medvetna om att när en allvarlig hårddiskkrasch inträffar, är det sannolikt att några filer kommer att vara oläsbara eller korrupta.

Hur snabbt kan vi börja?

STATUS: 'NORMAL'

Om Ni har valt insatsnivå 'NORMAL':
  • Hanterar vi Din hårddisk i tur och ordning. (Oftast innebär detta 2-3 dagars väntetid innan data rekonstruktion påbörjas)
  • Enklare insatser som t ex. återskapning av raderade dokument, utförs oftast samma dag.
För en mer exakt tidsangivelse kan Du ringa Aurora mellan 09:00-17:00 på nummer 08-792 22 40

STATUS: 'BRÅDSKANDE'

Om Ni har valt insatsnivå 'BRÅDSKANDE':
  • Prioriterar vi Din hårddisk före andra under vanlig arbetstid, 09:00-17:00.
  • Påbörjar vi insatsen för att säkerställa och återskapa data inom en timme efter det att hårddisken anlänt till oss.


STATUS: 'HÖGSTA PRIORITET'

Om Ni har valt insatsnivå 'HÖGSTA PRIORITET':
  • Fortsätter vi dataräddning utöver vanlig arbetstid och även under helger.
  • Förbereder vi för data rekonstruktion insatsen innan den icke fungerande hårddisken har anlänt till Aurora.
  • Påbörjar vi insatsen för att återskapa data utan dröjsmål så fort hårddisken anländer till oss.
  • Undersöker vi den exakta tekniska identiteten av Din hårddisk och förbereder vid behov en 'donator' hårddisk.

Övriga frågor & svar

Om Du fortfarande har obesvarade frågor efter att du läst ovanstående information, kan du ofta hitta svar på våran sida:


Aurora hjälper gärna till med telefonrådgivning och besvarar övriga frågor under kontorstid 09:00-17:00 på nummer 08-792 22 40.
Aurora IT Systems också utför datadestruktion, ring för information.